tisdag 31 december 2013

2013

Årets sista dag; dax att se tillbaka och summera de senaste 365 dagarna. I ärlighetens namn är det inget jag vill, för det har inte varit något bra år, men romantiker och positivist (finns det ordet?) som jag är, så tänker jag att dels finns det bra saker som hänt, och dels har allt det dåliga ändå bidragit till min utveckling. Typ.

Jag är kvar på min arbetsplats, det bästa jobb jag kan tänka mig. Mina arbetskamrater har varit ett enormt stöd för mig och det går inte en dag utan skratt.


Jag har min Milton som ger mig sån styrka och glädje. Några av årets bästa dagar var när han fyllde 4 och vi firade hans födelsedag i Göteborg. 

Sommaren bjöd på mycket sol och bad; tror inte att nån kan klaga på vädret! 

Jag har i år tappat kontakten med några vänner, vilket gör ont, men även återknutit bekantskapen med vänner sen förr, plus träffat några helt nya människor som jag håller tätt vid mitt hjärta. 

Det har blivit ett antal goda glas vin; både hos vänner, i Köpenhamn, på restauranger, men flest på min älskade uteplats som fick sig en uppfräschning i slutet av sommaren.



Och så har det varit en hel del träning. Såklart. För gymmet sviker mig aldrig; där är jag trygg och mår bra. 

Men.. Överlag har det varit ett tufft år. Har gråtit mer än vad jag gjort nånsin tidigare gjort. Har varit ett vrak på gränsen till avgrunden, men räddades av min inre styrka, som jag lärt mig är större än vad jag trott.
Jag avslutar året balanserandes på kanten till en stor osäkerhet. Jag har blottat mitt inre för en människa och vet inte hur mycket åt helvete det kommer att gå, men jag vet att jag kommer att överleva även det. 
Och jag vet att jag har mina underbara vänner och Milton vid min sida; vilket behövs, för 2014 kommer att bli ett tufft år... 

Så, gott slut och gott nytt år! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar